Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych
Ochrona danych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, określane jako RODO, firma Oviklinika Sp. z o. o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie ul. Połczyńska 31 jest Administratorem Danych Osobowych.
Oviklinika Sp. z o.o. sp. k. powołała Inspektora Ochrony Danych Osobowych w celu zapewniania i przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, nadzorowania, opracowania i aktualizowania dokumentacji firmy dotyczącej bezpieczeństwa informacji.
W związku z prowadzoną działalnością Oviklinika Sp. z o.o. Sp. k. przetwarza dane osobowe Pacjentów w celach :
- ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, zarządzania udzielaniem tych usług oraz leczenia,
- świadczenia usług w zakresie medycznie wspomaganej prokreacji i banku komórek rozrodczych i zarodków,
- obsługiwania Państwa próśb i zapytań kierowanych do nas wszystkimi kanałami komunikacji (np. telefonicznie, przez formularz kontaktowy, mailowo etc.),
- kontaktowania się z Państwem, w celach związanych ze świadczeniem usług, w tym uzyskanie informacji zwrotnej dotyczącej udzielanych świadczeń,
- dokonywania rozliczeń w tytułu prowadzonej działalności gospodarczej,
- obsługi reklamacji jeśli wpłyną,
- archiwizowania danych zgodnie z przepisami prawa,
- zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia (prowadzony monitoring wizyjny ośrodka),
- zapewnienia wysokiej jakości usług (nagrywanie rozmów telefonicznych).
Dane osobowe naszych pacjentów przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z realizacją powyższych celów.
Podstawą prawną przetwarzania pozyskanych danych jest :
- ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- umowa z pacjentem/klientem na wykonanie usługi,
- prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych,
Nie udostępniamy danych innym odbiorcom oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa. Provita Sp. z o.o. nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
Dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres wyznaczony właściwym przepisem prawa: Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pacjenci mają prawo:
- informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych osobowych,
- dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, zaktualizowania,
- otrzymania informacji o udostępnianiu danych osobowych podmiotom określonym w przepisach prawa.
Zasady udostępnienia dokumentacji medycznej zostały określone przez przepisy polskiego prawa.
W przypadku pytań dotyczących zasad bezpieczeństwa informacji prosimy o kontakt drogą mailową pod adresem: iodo@oviklinika.pl
Klauzula informacyjna dotycząca nagrywania rozmów
Z godnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej RODO informuje, iż:
- Szanowna Pani / Panie, Administratorem Twoich danych osobowych pozyskanych za pomocą rejestracji rozmów jest Oviklinika Sp. z o.o. Sp. K. , zwany dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 01-377 Warszawa ul. Połczyńska 31 lub telefonując pod numer : (022) 112 56 00 Możesz również skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych Panią Barbarą Kostecką, pisząc na adres mailowy: iodo@oviklinika.pl
Dane osobowe będą współadministrowane przez podmiot należący do grupy Angelius zgodnie z przedmiotem sprawy: Provita Sp. z o.o. 40-611 Katowice ul. Fabryczna 13D
Kontakt pisemny na adres: 40-611 Katowice ul. Fabryczna 13D lub telefoniczny pod numer : 32 783 73 00 / Możesz również skontaktować za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych Panią Barbarą Kostecką, pisząc na adres mailowy iodo@angelius.org - Twoje dane przetwarzane są w celu podniesienia bezpieczeństwa, zapewnienia najwyższych standardów obsługi telefonicznej oraz oceny rozmów w zakresie ich przebiegu na wypadek wystąpienia sytuacji spornych. Przetwarzanie danych osobowych za pomocą systemu nagrywania rozmów obejmuje wszystkie połączenia przychodzące do Oviklinika Sp. z o.o. Sp. K oraz wychodzące.
- Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z realizacją powyższych celów i realizowane w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Nie udostępniamy Twoich danych innym odbiorcom oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
- Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące, po tym okresie ulegają automatycznemu usunięciu. W przypadku, w którym nagrania stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również masz prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępnienia dokumentacji pracowniczej zostały określone przez przepisy polskiego prawa.
- W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania*.
* Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.